Čína je ráj pro OpenStreet mapaře

Znáte projekt OpenStreetMap (OSM)? OpenStreetMap je projekt, jehož cílem je tvorba volně dostupných geografických dat a následně jejich vizualizace do podoby topografických map. Pro tvorbu geodat se jako podklad využívá záznamů z přijímačů GPS nebo jiné zpravidla digitalizované mapy, která jsou licenčně kompatibilní. Projekt je založen na kolektivní spolupráci a na koncepci Open Source. [zdroj: wikipedia].
Existuje mapa celého světa, kterou si můžete libovolně stáhnout a používat. OpenStreetMap je ovšem také velká zábava podobně jako jako geocaching. Pokud chcete přispívat, stačí vzít s sebou na cesty GPS  zařízení, trasu později vyexportovat, naimportovat do editoru OSM, nakreslit a nahrát na server.
V České republice existuje i pomyslný žebříček top přispěvatelů, kde sbíráte body za každou editaci. A co víc, nevěřili byste, jak takové soupeření o body s kamarádem nebo kolegou může být zábavné. Jednou jsem se dostala i do první dvoustovky :)
A Čína? To je ten pravý ráj pro OpenStreet mapaře, ovšem pro uživatele už méně ... Není tady zmapováno skoro nic, mimo velkých měst chybějí například i silnice. První, co mi problesklo hlavou, že tady v Číně mohu velmi lehce "scorovat", pak jsem se ale dozvěděla, že pomyslný žebříček se počítá pouze z editací na území ČR, ale to vůbec nevadí, o body tady nejde ... Pokaždé, když jedu mimo město, snažím se zapínat GPS a trekovat vše, kam jdu a pak to kreslím, zatím největší radost mám z toho, že se mi povedlo zmapovat nezmapovanou část Velké čínské zdi Qiangzilu.
žlutá - již zmapovaná část Velké čínské zdi, modrá - můj GPS záznam, část VČZ není zmapována