Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Jednou nohou v Tibetu - část 2. - Historické město Lijiang

Další mezizastávkou na cestě k hranicícm Tibetu bylo Lijiang s překrásným historickým centrem.

Noční vlak přijel na čas a tak jsem se v 7 hodin ráno za svitu vycházejícího Slunce ocitla na vlakovém nástupišti. Do města to bylo jen asi 10 minut pěšky. Rána mám hrozně ráda, nejvíc ty okamžiky, kdy celé město ještě spí a já se můžu procházet bez davu lidí. To byla asi nejkrásnější část celého pobytu v Lijiangu - "to" ráno, než otevřou trhy a obchody, bez lidí a zmatku ... ten klid


Městečko je na seznamu UNESCO, takže jsem očekávala opravdu spoustu turistů, ale nakonec se ukázalo, že to nebude tak horké. Celý den jsem strávila procházením se po malých uličkách historického města a odpoledne se vydala do nedalekého parku, odkud byl překrásný pohled na nedalekou horu Jade Dragon Snow Mountain, jejíž vrchol leží v nadmořské výšsce skoro 5600 m.
V oblasti kolem města Lijiang také žije jedna z 56 uznávaných národnostních menšin v Číně a to Nasiové (Naxi). Řemesla mě zas až tolik nelá…

Čína je ráj pro OpenStreet mapaře

Znáte projekt OpenStreetMap (OSM)? OpenStreetMap je projekt, jehož cílem je tvorba volně dostupných geografických dat a následně jejich vizualizace do podoby topografických map. Pro tvorbu geodat se jako podklad využívá záznamů z přijímačů GPS nebo jiné zpravidla digitalizované mapy, která jsou licenčně kompatibilní. Projekt je založen na kolektivní spolupráci a na koncepci Open Source. [zdroj: wikipedia].
Existuje mapa celého světa, kterou si můžete libovolně stáhnout a používat. OpenStreetMap je ovšem také velká zábava podobně jako jako geocaching. Pokud chcete přispívat, stačí vzít s sebou na cesty GPS  zařízení, trasu později vyexportovat, naimportovat do editoru OSM, nakreslit a nahrát na server.
V České republice existuje i pomyslný žebříček top přispěvatelů, kde sbíráte body za každou editaci. A co víc, nevěřili byste, jak takové soupeření o body s kamarádem nebo kolegou může být zábavné. Jednou jsem se dostala i do první dvoustovky :)
A Čína? To je ten pravý ráj pro OpenStreet mapaře, ovšem pro uživatele už méně ... Není tady zmapováno skoro nic, mimo velkých měst chybějí například i silnice. První, co mi problesklo hlavou, že tady v Číně mohu velmi lehce "scorovat", pak jsem se ale dozvěděla, že pomyslný žebříček se počítá pouze z editací na území ČR, ale to vůbec nevadí, o body tady nejde ... Pokaždé, když jedu mimo město, snažím se zapínat GPS a trekovat vše, kam jdu a pak to kreslím, zatím největší radost mám z toho, že se mi povedlo zmapovat nezmapovanou část Velké čínské zdi Qiangzilu.
žlutá - již zmapovaná část Velké čínské zdi, modrá - můj GPS záznam, část VČZ není zmapována

Strava Feed

Instagram Feed

Instagram