Street food ve Xiamenu

Chození po památkách je sice fajn, ale ochutnat místní jídlo může být mnohdy daleko větší zážitek. Při mé cestě po jihu Číny se mi podařilo navštívit ostrovní město Xiamen (厦门), v provincii Fujian, a lokální jídlo s příchutí Taiwanu byl opravdu velký zážitek ... teď jen kde začít ... (mimochodem, vlastně jsem nedělala nic jiného než, že jedla ...)

Když jsem přijela do Xiamenu a procházela po hlavní třídě, nevěděla jsem, co si mám koupit a ochutnat dřív ...
pěší zóna
večerní ulice Xiamenu jsou plné lokálních trhů
 Jako první na řadu přišel čaj s mlékem, ve kterém plavala rýže a rozinky ...

A protože Xiamen je přístavní město, většina street food je skládá z různých živočichů, kteří žijí v moři, schválně říkám z různých ... například smažená velká chobotnice na špejli, to byl zážitek  už si to jen objednat. Ale zachutnala mi, takže jsem musela ochutnat hned dvě verze - smaženou a grilovanou :)

Specialitou tohoto města je vyhlášená sladká polévka z arašídů. K mém překvapení vám do ní ještě klepnou syrové vajíčko. Díky tomu, že polévka je vařicí, tak se v ní vajíčko během chvilky krásně udělá ... musím se přiznat, že arašídová polévka byla vítězem celého výletu. Chodila jsem na ní každý den na snídani, a protože jsem široko daleko byla jediný cizinec, všichni mě v tom obchodě znali ...

arašídová polévka s jarním závitkem a knedlíčkem plněným zeleninou
Další specialitkou místní kuchyně je omeleta z ústric a tzv. 沙茶面 (ShaChaMian) neboli Seafood Satay nudlová polévka. Ovšem tentokrát se obrázek v restauraci ani trochu nepodobal tomu, co člověk ve skutečnosti dostal :) Poznámka na okraj - ShaChaMian chutnaly jako naše kuře na na paprice, jen místo kuřete tam plavaly různé potvory, raději jsem ani nezkoumala, co všechno tam plave :-)
Obrázek v restauraci ...
a výsledek - omeleta z ústřic a Satay nudlová polévka
Xiamen je bránou na Taiwan, takže nesměly chybět Taiwanské pochotiny, obzvláště pak durian, který smrdí na míle daleko a po jeho pozření smrdíte na míle daleko i vy, ale má cosi do sebe :-)
lokální Taiwanská ulice plná street food

kafíčko a dezert z durianu :)
nejen seafood, ale prasečí packy se daly najít
tohle nevím, co je, ale bylo to velké zvíře :)
a tady moje oblíbená chobotnice
populární koule z rybího masa, oblíbené jsou ze žraloka
mým velkým favoritem se staly i malé krevetky ve vajíčku
 Dalši famózní věcí na Xiamenu bylo to, že díky tomu, že leží v subtropech, tak ovoce tam je neskutečné dobré, sladké ... prostě zraje na Slunci ... takové mango byla věc, po které jsem se tam mohla utlouct, tak sladké, těžko popsatelné ... ještě teď, když si na to vzpomenu, tak se mi automaticky spouští Pavlovy reflexy :)

 .... a občas Číňanům nechybí ani smysl pro humor, například pojmenovat seafood restauraci následovně.