Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Jedno jaro v Himalájích - cesta k posvátným vodopádům

Noc v Himalájích, vesničce Yubeng, byla sice chladná, ale klidná, vlastně jsem usnula, ani nevím jak, a probudila se až ráno, možná tím řidkým vzduchem a nebo prostě tím, že po západu Slunce se nedá nic moc dělat, když člověk cestuje sám. Těšila jsem se na další krásný den, ale opak byl pravdou - probudila jsem se do pochmurného počasí. Obávala jsem se, že celý trek ke svatým vodopádům odpískáme, ale Tashi mě ujistil, že určitě jdeme. Skvěle!
Jestli je něco, na co si v životě potrpím, tak jsou to snídaně a ráda vstanu o půl hodiny dříve, abych mohla v klidu posnídat. Na dovolené si na tom zakládám ještě víc a pokaždé chci snídat to, co snídají místní. Posnídali jsme tedy typickou tibetskou snídani - baba chléb a čaj s jačím máslem a vydali se na cestu.
Ze začátku jsme šli po rovině nebo do mírného kopce, cesta byla lemovaná barevnými vlaječkami a jak jsme stoupali výš a výš, tak se déšť začal měnit ve sníh. Byl začátek dubna, všude kvetly rododendrony a do toho sněžilo. Celkem mě to z…

Chytili jsme zlatou rybku ... a pak ji snědli :)

Několikrát jsem zde byla, je to totiž výchozí bod na mojí nejoblíbenější část Velké Čínské zdi - Jiankou, nedaleko od známé části Mutianyu. Pokaždé, když jsem na tomhle místě byla, říkala jsem si, že jednou bych sem chtěla přijet a dát si jednu z ryb, co plavou v bazenéch okolo. V mých očích to byla spíš utopie, než aby se to někdy stalo, protože vím, že tahle místa jsou zbytečně předražená - je to jakási forma zábavy pro bohatší vrstvu lidí z Pekingu, kteří jsem jezdí ukazovat svá drahá auta a podle toho se odvíjí i cena "čerstvé ryby".

Jet sem byl nápad mého kamaráda, který mimochodem vlastní také jednoho bavoráka, ale nemohla jsem odmítnout, vyvést si zadek v BMW5 na nedělní výlet nebo sedět doma, tak kdo by také odmítnul, že? :)
Blížíme se k cílové destinaci - na vrcholcích hor se táhne čínská zeď

Bylo studené, ale slunečné nedělní odpoledne a my vyrazili. Město Huairou je vzdálené asi 50 km od Pekingu, takže cesta nějakou dobu zabere. Když jsme na místo dorazili, nikdo tam nebyl, všude prázdno, jen ryby se pleskaly ve vodě.
bazény se živými rybami, kde si člověk ukáže, kterou chce

K obědu jsme si vybrali "zlatou rybku", říkala jsem si, že zlatou rybku jsem ještě nikdy nechytila a úplně vrchol všeho je jí nakonec sníst  ... haha :)
tahle zlatá rybka nakonec skončila na našem talíři
grilovaná zlatá rybka
Po obědě jsme se šli ještě projít po okolí a pak zase honem zpět do Pekingu, než začne odpolední dopravní špička.