Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Guangzhou maraton: všechno je jednou poprvé ... i DNF

Ne vždy má člověk svůj den, doufám, že jsem si ho 10. prosince vybrala na několik závodů dopředu. Když jsem se v květnu do Kantonu (Guangzhou) nastěhovala, plánovala jsem od samého začátku, že si tady maraton zaběhnu, přeci jen byl spolu s maratonem v Pekingu a Šanghaji vyhlášený jako jeden z nejlepších v Číně a také jsem plánovala, že budu rozumná a žádný jiný maraton do té doby nepoběžím a že se řádně připravím ... a jak to dopadlo?

Už v září jsem běžela maraton v provincii Ningxia, protože jsem nemohla odolat pokušení jet do neznámé části Číny, pak jsem dostala zprávu od kolegů z Pekingu, že plánují běžet začátkem listopadu maraton v Šanghaji a možnost vidět své blízké kolegy a kamarády běžce byla více než lákavá, zaregistrovala jsem se tedy také. Pak jsem se naprosto spontánně domluvila s kamarádem z Čech, že se na konci listopadu potkáme v Japonsku na maratonu kolem hory Fuji, což už se tuplem nedalo odmítnout a plány, jak si letos zaběhnu jediný maraton v prosinci "doma&quo…

První trénink

Dnes jsem konečně byla běhat venku téměř po 4 měsících! V Pekingu panuje krásné jarní počasí, tak proč toho nevyužít. Dnes se navíc konal trénink pořádaný skupinou Heyrobics a k tomu pro registrované účastníky závodu zdarma. Dvojnásobný důvod jít běhat.
Sraz jsme měli v 10 hodin dopoledne v parku Chaoyang v centru Pekingu. Vyjela jsem z domova raději dříve, znám se, nerada chodím kamkoliv pozdě a budu to určitě chvíli hledat. Nakonec se mi ten dřívější odchod vyplatil, ztratila jsem se a trvalo mi více než půl hodiny, než jsem ten park a hlavně západní bránu 3 našla. Dorazila jsem ale včas, hodinky ukazovaly 9:55.
Trenink začal lehkým rozklusaním prokládaný rozcvičkou. Pak jsme se rozdělili do 3 skupin, každá skupina měla svého trenéra. Trenink se jmenoval "Slow pace distance", takže z názvu je patrné, že jsme trénovali jak udržet konstantní tempo. Přihlásila jsem se do poslední a také nejpomalejší skupiny s cílem udržet tempo kolem 6 min/km.
Vyběhli jsme ... jako první nejrychlejší skupina s tempem kolem 4 min/km, poté střední skupina s tempem 5 min/km a nakonec naše skupinka tvořená převážně samými holkami. Skupina zhruba 30 lidí vzbuzovala v parku poměrně velkou pozornost ... První dva km se mi běželo relativně dobře, držela jsem tempo 5:50 min/km, po dvou km byla přestávka 1 min. Po pauze jsme běželi dál, další km jsem držela tempo 6:00 min/km. Opět minuta pauza, s dalším výběhem přišel na řadu znovu úsek 2 km a také přišla krize, moje netrénování bylo znát, navíc se udělalo hrozné vedro - 25°C, Slunce pálilo. Zuby nehty jsem se snažila udržet tempo, ale moc se nedařilo, úsek jsem dokončila s průměrem 6:15 min/km. Po další minutové pauze vybíháme do úseku 1 km, který jsem zvládla za 6:23 min/km. Jsem ráda, že jsem v cíli a mám za sebou 7 km. Na řadu přichází ještě volitelný přídavek v podobě 3 nebo 5 km. Nevybírám si ani jednu možnost a v klidu čekám u lahve s vodou až se ostatní vrátí :-) Záznam trasy je zde.
Myslela jsem na vše, vzala jsem si s sebou i knížku čínštiny a po tréninku jsem si lehla v kraťasech a tričku na břeh k jezeru, co je součástí parku. Jen se začínám bát, co přijde v létě, když už 6. dubna se dá ležet u vody jako u nás v létě.
Odpolední siesta po tréninku

Strava Feed

Instagram Feed

Instagram