Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Guangzhou maraton: všechno je jednou poprvé ... i DNF

Ne vždy má člověk svůj den, doufám, že jsem si ho 10. prosince vybrala na několik závodů dopředu. Když jsem se v květnu do Kantonu (Guangzhou) nastěhovala, plánovala jsem od samého začátku, že si tady maraton zaběhnu, přeci jen byl spolu s maratonem v Pekingu a Šanghaji vyhlášený jako jeden z nejlepších v Číně a také jsem plánovala, že budu rozumná a žádný jiný maraton do té doby nepoběžím a že se řádně připravím ... a jak to dopadlo?

Už v září jsem běžela maraton v provincii Ningxia, protože jsem nemohla odolat pokušení jet do neznámé části Číny, pak jsem dostala zprávu od kolegů z Pekingu, že plánují běžet začátkem listopadu maraton v Šanghaji a možnost vidět své blízké kolegy a kamarády běžce byla více než lákavá, zaregistrovala jsem se tedy také. Pak jsem se naprosto spontánně domluvila s kamarádem z Čech, že se na konci listopadu potkáme v Japonsku na maratonu kolem hory Fuji, což už se tuplem nedalo odmítnout a plány, jak si letos zaběhnu jediný maraton v prosinci "doma&quo…

Čínsky se sama nenaučím

Nejde to, sama se čínsky nenaučím, opravdu ne, nemám na to totiž tu potřebnou morálku. Nejsem schopná přijít večer po práci domů a začít se učit slovíčka "jen tak". A co víc, čím méně se doma učím, tím víc mě tíží špatné svědomí, že bych se měla učit.

Čínsky se chci naučit, o tom není žádný pochyb, vadí mi, že si neumím nic přečíst, neumím si pořádně o nic říct, když jdu do restaurace, není to stresující jen pro mě, ale i pro obsluhu, která zase nerozumí nic anglicky. Jsem závislá na pomoci kolegů, když něco potřebuji vyřídit na úřadech, atd. ... a vadí mi to.

Rozhodla jsem se tedy, že zkusím najít nějakou jazykovou školu. Jazykových škol je v Pekingu spousta, nabízejí všechny možné služby, od vyřízení víz, až po certifikace z jazyka. Jen dvě stanice metrem od místa, kde pracuji, se nachází Wudaokou, kde se nachází několik velkých univerzit, takže výběr z jazykových škol je velký. Nakonec jsem si vybrala Beijing Global Village School, která nabízí několik kurzů pro začátečníky a hlavně nabízí i večerní lekce od 19:30. Kurz probíhá 3x týdně a jedna hodina trvá 90 minut, na můj vkus dost intenzivní kurz, takže uvidíme, jak to budu zvládat.

Dnes večer budu mít první lekci, tak držte palce!

Strava Feed

Instagram Feed

Instagram