Afterparty v Guizhou

Nevím, jestli to bylo tím řídkým vzduchem nebo celkovou atmosférou, možná obojím, ale maraton v Liupanshui byl jeden z nejhezčích zážitků vůbec. Když už jsem do provincie Guizhou cestovala, využila jsem té přiležitosti a zůstala tam o dva dny déle a jela se podívat na jeden z největších vodopádů Huangguoshu v Číně i celé JV Asii, nedaleko města Anshun.


Anshun je malé prefekturní město s počtem obyvatel kolem 750 tisíc a to je opravdu malinké město v Číně. Centrum města leží kolem jezera, kam každé ráno místní obyvatelé chodí plavat a cvičit tai-chi. Není to úplně turistická destinace a tak tam přítomnost cizince budila značnou pozornost ... Všude, kam jsem prišla, si místní šeptali "hele, cizinka", aniž by tušili, že jim všechno rozumím a nedej bože, když jsem svojí špatnou čínštinou promluvila, to bylo teprve pozdvižení, nejenže cizinka a ještě mluví čínsky :)
jezero ve městě Anshun
místní obyvatelé praktikují tai-chi
Vodopády Huangguoshu leží asi 50km od města a jezdí tam pravidelná autobusová linka. Měla jsem ohromné štěstí, počasí se vydařilo jako nikdy. Modrá obloha bez mráčku a slunečno, všichni mi říkali, že mám ohromné štěstí, že 3 týdny pršelo defacto v kuse, tudíž bude i hodně vody. A měli pravdu, u vodopádů jsem strávila skoro celý den.
kdybych to sama nevyfotila, nevěřila bych, že to je pravé :)

To jaké jsem měla štěstí při návštěvě vodopádů, tak jsem si vybrala po cestě domů, letadlo zpět do Pekingu mělo zpozdění více než 8 hodin, bylo to dlouhé a unavující, ale nakonec jsem se zpět do Pekingu dostala ještě ten samý den a se spoustou zážitků.