Hong Kong podruhé - ostrov Lamma

Hong Kong jsem si doslova zamilovala, během 6 měsíců jsem tady již podruhé a rozhodně mám v plánu se sem zase vrátit. Druhou návštěvu jsem pojala trochu netradičně, všichni totiž jezdí do Hong Kongu za nákupy, ano uznávám, je to ráj pro nákupy, ale mě to zas tak nebere ... Já raději dávám přednost poznávání netradičních míst a přírody kolem. Přeci jen subtropy je něco, co člověk nemá úplně zažité, pokud v nich nežije.

V Hong Kongu jsou defacto jen dvě roční období - horko a vlhko a ještě větší horko a ještě větší vlhko. Na konci září zde  pořád panuje ještě větší horko a ještě větší vlhko, takže jsem sem přijela, tak jsem se v mžiku, možná ve světovém rekordu, orosila. Prostě si představte, že najednou žijete v pařeništi.

Za těch 6 měsíců od poslední návštěvy se toho poměrně dost změnilo, člověk tady opět cítí svobodu a uvolněnější atmosféru, funguje Facebook, Instagram, Twitter a všechno, co je v mainlandu blokováno, a co bylo blokováno i v dubnu kvůli protestům. Za zásadní (s trochou nadsázky) ovšem považuji, že zavřeli můj oblíbený Starbucks s překrásným výhledem na celý přístav. No nic, alespoň ušetřím :-) Na druhou stranu otevřeli spoustu nových poboček řetězce specializujícího se na Hong Kongský dezert - takže vlastně neušetřím ba naopak! :-)

Hong Kong ale nejsou jen nableštěné obří obchoďáky a mrakodrapy, Hong Kong jsou i malé ostrůvky s krásnou přírodou, prázdnými plážemi a čistým mořem. Na jeden takový ostrov jsem se vydala, jmenuje se Lamma.

Lamma ostrov se nachází jihovýchodně od hlavního ostrova Hong Kong o rozloze pouhých 13.5 km2 a délce 7 km. Na ostrově se nacházejí dvě vesnice a obě jsou spojené s centrálním přístavem v Hong Kongu, odkud tam pravidelně jezdí lodě. Cesta rychločlunem trvá asi půl hodiny.

Svoji výpravu jsem začala v severní části ostrova, ve vesnici Yung Shue Wan, odkud jsem se vydala do východní části ostrova, do vesnice Sok Kwu Wan podél značené turistické cesty. První, co člověk na ostrově uvidí, je obrovská elektrárna zásobující ostrov energií. Po 20 minutách chůze jsem se v horku vyškrábala na první kopec, kde se pro změnu nacházela větrná elektrárna, ale slibovala jsem si od toho krásný pohled na okolí a to se také povedlo.

Pak jsem se dostala na první pláž, konečně, nekoupala jsem se v moři od doby, kdy jsem byla v Indonésii v roce 2012. Byl všední den a na pláži bylo minimum lidí. Jedním slovem paráda, i když to zátiší s elektrárnou nebylo jak z ráje :-)

Pak jsem se vydala dál. Došla jsem na další vyhlídkové místo a pak na další pláž a to by teprve ráj, nikde nikdo nebyl, jen písečná pláž, moře a já. Dobře, ještě plavčík tam byl, který mě hlídal, abych se náhodou v tom mělkém moři, kde jsem dosáhla všude, neutopila :-)

Pak jsem pokračovala směr přístav. Když jsem dorazila do cílové vesničky, měla jsem štěstí, trajekt odjížděl za 20 minut, takže jsem ani nemusela zbytečně dlouho čekat. Do Hong Kongu jsem se dostala kolem páté odpoledne. Ale strašně jsem si to užila, mohu vřele doporučit, pokud zrovna neholdujete nakupování jako já a chcete si odpočinout od ruchu velkoměsta a automobilů, protože tady se žije ještě život bez aut.

Ale aby to nebylo jen vychvalovaní, jak je Hong Kong úžasný, je tady i pár věcí, co mě, jak se říká, "prudí". Jednou z těch věcí je právě to podnebí, ale s tím se člověk popere, ale druhá věc je, že jdete po ulici a neustále vám kape na hlavu voda z klimatizace! Ale opravdu neustále ... a ne, opravdu nepršelo :-)
Odjezd z Hong Kongu hlavního ostrova
Cesta rychločlunem
Příjezd na ostrov
V subtropech má každý na zahradě banánovník :)
Elektrárna
Cílová stanice - druhý přístav na opačné straně ostrova