Nová země, nový sport

Nejlepší věc, co mě v Číně zatím potkala, kromě toho, že jsem tady, je, že máme přímo v budově, kde pracuji, tělocvičnu. Samozřejmě, že největší část tvoří samotná posilovna, ale fungují zde i skupinové lekce, na které se člověk musí přihlásit přes speciální aplikaci, která je, jak jinak, celá v čínštině včetně popisů lekcí. Pro představu, vypadá to následovně:

rozpis hodin cvičení
Ze začátku jsem chodila pouze běhat na pás, ale tahle aktivita pro mě není, mám ráda běh, ale nesnáším běh v posilovně na pásu, tak jsem se jednoho dne rozhodla, že vyzkouším nějakou skupinovou lekci. Již dříve jsem cvičila step aerobik, tak jsem si říkala, že pro začátek zkusím něco, co by mi mohlo jít ... tak strašně jsem se mýlila :)
První lekce byla naprosto tragická, přišel instruktor, který byl zjevně překvapený, že vidí cizince. Pak jsme začali cvičit a já nebyla schopná následovat téměř žádné jeho kroky, tak odlišné to bylo od toho, co jsem znala z ČR. Na závěr ještě přidal perličku, že si mě musí vyfotit a že to dá  na svůj blog ... v tu chvíli jsem si připadala, jako exotické zvíře v zoo, to si také všichni fotí a pak sdílejí na různých sociálních sítích.
To, že jsem nebyla schopná si zapamatovat jeho kroky, byla do jisté míry výzva pro mě, takže jsem příště přišla zase a bylo to o něco lepší ... po měsíci jsem již byla schopná si zapamatovat vše. Chodím tam hrozně ráda, je to neuvěřitelný relax. Na chvíli člověk přestane myslet na všechny starosti a soustředí se jen na to, kolik kde má udělat kroků.
Květen byl vyhlášen měsícem sportu a po celý měsíc probíhají různé soutěže mezi zaměstnanci. Jednou z akcí bylo i představení skupinových lekcí. A tak se zorganizovala veřejná ukázka hodiny step aerobiku, která se konala venku před budovou. Přišlo se podívat skoro 200 lidí, což mě trochu vykolejilo, tipovala jsem, že přijde tak 10 lidí, ale asi pořád zapomínám, že jsem v nejlidnatějším státě světa.
Minutu před začátkem celé akce za mnou přišel instruktor, že na začátku řekne pár slov o jeho lekcích a že pak dá mikrofon mně a že mám zhodnotit jeho lekce ... on si na tom děsně zakládá, po každé hodině se lidí ptá, aby mu dali zpětnou vazbu ... snažila jsem se smlouvat, že to skutečně není potřeba, že nechci mluvit do mikrofonu, ale trval na tom. A pak to vypuklo, začal mluvit do mikrofonu, nerozumněla jsem ani slovo a v duchu jsem si říkala ... už je to tady zase ... zase zvířátko v zoo. Pak jsem dostala do ruky mikrofon já, ani si nepamatuji, co jsem řekla a najednou ten instruktor říká ať řeknu něco čínsky, v tu chvíli jsem ho chtěla zabít a vzpomněla jsem si na větu, co mě naučila moje kamarádka, ale ještě jsem ji nikdy neřekla nahlas ... něco ve smyslu "Jsi skvělý učitel, děkuji". Všichni se hlasitě smáli, je také možné, že jsem řekla úplně něco jiného, ale to už se nedozvím ...
ukázka hodiny step aerobiku
Novinkou od května jsou trampolíny. Tomuhle sportu jsem totálně podlehla, je to hodně fyzicky náročné, ale člověk se skvěle vyblbne ... jen škoda, že na to mohu chodit jen 1x týdne.
trampolíny