Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Jednou nohou v Tibetu - část 2. - Historické město Lijiang

Další mezizastávkou na cestě k hranicícm Tibetu bylo Lijiang s překrásným historickým centrem.

Noční vlak přijel na čas a tak jsem se v 7 hodin ráno za svitu vycházejícího Slunce ocitla na vlakovém nástupišti. Do města to bylo jen asi 10 minut pěšky. Rána mám hrozně ráda, nejvíc ty okamžiky, kdy celé město ještě spí a já se můžu procházet bez davu lidí. To byla asi nejkrásnější část celého pobytu v Lijiangu - "to" ráno, než otevřou trhy a obchody, bez lidí a zmatku ... ten klid


Městečko je na seznamu UNESCO, takže jsem očekávala opravdu spoustu turistů, ale nakonec se ukázalo, že to nebude tak horké. Celý den jsem strávila procházením se po malých uličkách historického města a odpoledne se vydala do nedalekého parku, odkud byl překrásný pohled na nedalekou horu Jade Dragon Snow Mountain, jejíž vrchol leží v nadmořské výšsce skoro 5600 m.
V oblasti kolem města Lijiang také žije jedna z 56 uznávaných národnostních menšin v Číně a to Nasiové (Naxi). Řemesla mě zas až tolik nelá…

Golden week aneb oslavy 65 let ČLR trochu jinak - část první

Je to již nějaká doba, co skončil tzv. Golden week, druhé nejdelší volno v Číně. Všude se prezentuje jako 7-denní národní svátek, ale uvedla bych to na pravou míru - 3 dny svátek, 2 dny víkend a zbylé dva dny jsme museli napracovat předcházející neděli a následující sobotu ... takže, že by to byla zase taková výhra ... ale 7 dní volna se hodí vždycky.

Tentokrát jsem se rozhodla, že nikam nepojedu, protože cestovat o státních svátcích v Číně je spíše za trest, než aby z toho člověk měl požitek. Měla jsem v plánu se zúčastnit jedné fitness akce, kterou pořádal jeden z trenérů, kteří mě trenují, a kam mě také pozval. Neváhala jsem, říkala jsem si, že to může být dobrá akce, když o tom pořád tak básnil pokaždé, když jsme se potkali.

Akce s názvem Evolution China se konala v jenom čtyřhvězdičkovém hotelu nedaleko místa, kde bydlím. Dvě velké tělocvičny a přibližně 600 lidí. Tři dny od rána do večera plné různých lekcí v podání lokálních i mezinárodních instruktorů.

První den jsem tam přišla a všude panoval zmatek, navíc jsem nikoho neznala a účastníci byli z větší části studenti univerzit, takže jsem si tam připadala jako jejich máma, ale lekce nebyly špatné. Obzvlášť mě zaujal instruktor body combatu z Nového Zélandu. Přiznám se, že takhle sexy chlapa jsem na živo ještě nikdy neviděla ... haha :)

body combat instruktor
Já a Tauvaga

Potkala jsem tam také jednu holčinu z Ruska, byly jsme tam jedinné dvě cizinky, takže nebylo těžké se neseznámit, takže zbytek akce jsme tam trávily společně.

já a Nasťa

Druhým mezinárodním instruktorem tam byl Giorgos z Řecka, který vedl hodiny step aerobiku a aerobiku. Na první pohled vypadal namachrovaně, popravdě se ani nedivím, Čínské dívky z něj doslova omdlévaly ... haha, byla zábava to pozorovat, kdykoliv se objevil, měl kolem sebe spoustu fanynek žádajíc vytvoření selfie :)
Giorgos


Druhý den se večer konala tzv. párty. Na programu byla různá vystoupení, a to by prostě nesměla být Čína, ale takhle už jsem se dlouho nebavila ... první vystoupení bylo v podání břišního tanečníka, ano správně, břišního tanečníka. Do toho dne jsem ani neslyšela, že by se břišnímu tanci věnoval chlap. Na podium přišel týpek oblečený do lesklého modrého oblečku a kolem pasu všude třásně a pak začalo vystoupení, které ve mě zanechá stopy do konce života ... byl vážně dobrej ... jen se nemůžu rozhodnout, zda to bylo vkusné nebo ne :)
břišní tanečník


Dalším vystoupením byl "dvojník" Michaela Jacksona ... no to bych okomentovala jako nepovedená čínská kopie :) Po Michaelovi Jacksonovi přišla na řadu ukázka Pekingské opery a to bylo vážně dobré. Herec předváděl různé triky s tyčí. Mně se to velmi líbilo, budu muset se na Pekingskou operu vyrazit podívat.

ukázka Čínské opery


Jak už bývá v Číně zvykem, nikde nesmí chybět loterie a ani tady jsme o ni nebyli ochuzeni. Každý měl na papírek napsat své jméno a vhodit ho do urny. Z urny se poté losavala jména. Říkala jsem si prosím prosím, hlavně mě nevylosujte, já na to pódium opravdu nechci, už takhle tady budím pozornost jen tím, že jsem cizinka ... a k mému štěstí jsem opravdu byla vylosována a musela se na to pódium jít ukázat. Cena byla kalhoty na cvičení s rozkrokem u kolem ... haha, jak já je nesnáším, ale jak se říká darovanému koni na zuby nehleď :)
Nechyběla ani soutěž v exování piva ... :)
Třetí den už na všech byla znát únava, ale pokračovali jsme dál. Dala jsem se do řeči s tím instruktorem z Řecka a zjistila, že možná nebude takovej "dacant", jak se na první pohled zdál ... zmínil se, že v Pekingu zůstává o 3 dny déle a nakonec jsme se domluvili, že si navzájem budeme dělat společnost ... a na dokončení příběhu se můžete těšit v druhé části.

Na závěr ještě pár fotografií.



Strava Feed

Instagram Feed

Instagram