Golden week aneb oslavy 65 let ČLR trochu jinak - část první

Je to již nějaká doba, co skončil tzv. Golden week, druhé nejdelší volno v Číně. Všude se prezentuje jako 7-denní národní svátek, ale uvedla bych to na pravou míru - 3 dny svátek, 2 dny víkend a zbylé dva dny jsme museli napracovat předcházející neděli a následující sobotu ... takže, že by to byla zase taková výhra ... ale 7 dní volna se hodí vždycky.

Tentokrát jsem se rozhodla, že nikam nepojedu, protože cestovat o státních svátcích v Číně je spíše za trest, než aby z toho člověk měl požitek. Měla jsem v plánu se zúčastnit jedné fitness akce, kterou pořádal jeden z trenérů, kteří mě trenují, a kam mě také pozval. Neváhala jsem, říkala jsem si, že to může být dobrá akce, když o tom pořád tak básnil pokaždé, když jsme se potkali.

Akce s názvem Evolution China se konala v jenom čtyřhvězdičkovém hotelu nedaleko místa, kde bydlím. Dvě velké tělocvičny a přibližně 600 lidí. Tři dny od rána do večera plné různých lekcí v podání lokálních i mezinárodních instruktorů.

První den jsem tam přišla a všude panoval zmatek, navíc jsem nikoho neznala a účastníci byli z větší části studenti univerzit, takže jsem si tam připadala jako jejich máma, ale lekce nebyly špatné. Obzvlášť mě zaujal instruktor body combatu z Nového Zélandu. Přiznám se, že takhle sexy chlapa jsem na živo ještě nikdy neviděla ... haha :)

body combat instruktor
Já a Tauvaga

Potkala jsem tam také jednu holčinu z Ruska, byly jsme tam jedinné dvě cizinky, takže nebylo těžké se neseznámit, takže zbytek akce jsme tam trávily společně.

já a Nasťa

Druhým mezinárodním instruktorem tam byl Giorgos z Řecka, který vedl hodiny step aerobiku a aerobiku. Na první pohled vypadal namachrovaně, popravdě se ani nedivím, Čínské dívky z něj doslova omdlévaly ... haha, byla zábava to pozorovat, kdykoliv se objevil, měl kolem sebe spoustu fanynek žádajíc vytvoření selfie :)
Giorgos


Druhý den se večer konala tzv. párty. Na programu byla různá vystoupení, a to by prostě nesměla být Čína, ale takhle už jsem se dlouho nebavila ... první vystoupení bylo v podání břišního tanečníka, ano správně, břišního tanečníka. Do toho dne jsem ani neslyšela, že by se břišnímu tanci věnoval chlap. Na podium přišel týpek oblečený do lesklého modrého oblečku a kolem pasu všude třásně a pak začalo vystoupení, které ve mě zanechá stopy do konce života ... byl vážně dobrej ... jen se nemůžu rozhodnout, zda to bylo vkusné nebo ne :)
břišní tanečník


Dalším vystoupením byl "dvojník" Michaela Jacksona ... no to bych okomentovala jako nepovedená čínská kopie :) Po Michaelovi Jacksonovi přišla na řadu ukázka Pekingské opery a to bylo vážně dobré. Herec předváděl různé triky s tyčí. Mně se to velmi líbilo, budu muset se na Pekingskou operu vyrazit podívat.

ukázka Čínské opery


Jak už bývá v Číně zvykem, nikde nesmí chybět loterie a ani tady jsme o ni nebyli ochuzeni. Každý měl na papírek napsat své jméno a vhodit ho do urny. Z urny se poté losavala jména. Říkala jsem si prosím prosím, hlavně mě nevylosujte, já na to pódium opravdu nechci, už takhle tady budím pozornost jen tím, že jsem cizinka ... a k mému štěstí jsem opravdu byla vylosována a musela se na to pódium jít ukázat. Cena byla kalhoty na cvičení s rozkrokem u kolem ... haha, jak já je nesnáším, ale jak se říká darovanému koni na zuby nehleď :)
Nechyběla ani soutěž v exování piva ... :)
Třetí den už na všech byla znát únava, ale pokračovali jsme dál. Dala jsem se do řeči s tím instruktorem z Řecka a zjistila, že možná nebude takovej "dacant", jak se na první pohled zdál ... zmínil se, že v Pekingu zůstává o 3 dny déle a nakonec jsme se domluvili, že si navzájem budeme dělat společnost ... a na dokončení příběhu se můžete těšit v druhé části.

Na závěr ještě pár fotografií.