Mám čínské jméno ...

Jsou to již dva měsíce, co jsem se začala učit čínštinu. Plna očekávání jaké to bude, jaký lektor se objeví ve dveří a zda si lidsky sedneme. Ale hned, jakmile jsme se uviděly, věděla jsem, že to bude jedna velká zábava ...
Moje lektorka se jmenuje Kateřina, je o 4 roky mladší než já a v Číně pobývala rok na škole.
Čínština je hrozně zajímavý jazyk, má 5 tónů, které se kombinují a často se stává, že pokud se některé tóny zamění, změní se kompletně celý význam slova ... ve většině případech v pejorativním slova smyslu.
Další challenge jsou pro mě znaky. Člověk si musí zapamatovat pořadí tahů pro každý znak ... První myšlenka, co mně proběhla hlavou, bylo "proboha proč?" Záhy jsem ovšem zjistila, jak logické to všechno je ... lidský mozek je totiž schopný si dané znaky zautomatizovat a pak najednou zjistíte, jak rychle jste schopni si ty znaky zapamatovat.
Protože můj sen zkusit pracovat v Číně začíná mít reálné obrysy a příprava podkladů k získání pracovního víza je v plném proudu, bylo potřeba získat čínské jméno, které bude součástí pracovního povolení. Požádala jsem tedy moji lektorku, zda by mi s tím nemohla pomoci... Takže dovolte, abych se představila: 你好。我姓金, 叫金吉心 金子的金 吉祥的吉 开心的心。