Just do it Sunday - TIT Creative Industry Zone

V Kantonu se nachází hned několik industriálních zón, starých schátralých továren, které město přetvořilo v takzvané kulturní parky - v Číně je tento trend poměrně častý a já jsem osobně toho velký zastánce a ráda tahle místa navštěvuji. Na člověka dýchne genius loci.

TIT Creative Industry Zone (kreativní industriální zóna) vznikla v prostorách původní textilní továrny v Kantonu a proto se zaměřila na kombinaci módy, umění a kultury. Původní továrna zde byla vybudována v roce 1952 a fungovala přes 50 let. V době své největší slávy zaměstnávala až 1400 lidí, byla definitivně zavřená v roce 2007. Jen pro zajímavost, místní vláda investovala přes miliardu korun do její renovace.
propaganda z dob kulturní revoluce
propaganda z dob kulturní revoluce
TIT je rozdělena do několika funkčních oblastí - zóna designu značky, návrh módy, tvůrčí zóna a výstavy, atd. Koná se zde i každoročně Guangzhou Fashion Week a samozřejmě nechybí ani dobré kavárny (jinak bych sem nešla - dělám si srandu).


Už delší dobu jsem plánovala se sem vydat, ale vždycky mi do toho něco přišlo ... hlavně spousta výmluv! Shodou okolností místní Nike běžecký klub naplánoval na nedělní ráno tzv. home run s cílem právě v TIT parku. Říkala jsem si paráda, konečně se tam podívám a navíc si tam zaběhnu.

Sraz v neděli ráno v 9 a vyběhli jsme. Nebylo to daleko, necelých 7km a ještě jsme běželi oklikou, ale byla to po dlouhé paráda, běh jsem si užila - klidné nedělní ráno, to mám ráda.